FAQ

Betalning 

Vilka betalsätt erbjuder ni? 

Vi erbjuder betalning via kort (Visa och Mastercard), Klarna (direkt eller betala senare), ApplePay och GooglePay.

 

Leverans 

Vart skickas produkterna från?

Alla våra produkter skickas från vårt lager i Stockholm. 

Vart är min följesedel?

Du får alltid en orderbekräftelse via mejl med information om ditt köp. 

Hur skickar ni min order?

Ordar skickas som standard via Postnord som varubrev med hemleverans.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normalt levereras våra produkter inom 2-7 vardagar. Beställningar som görs under helgen skickas tidigast på måndagen efteråt. 

Kan jag spåra mitt paket?

Genom Postnord, på deras hemsida eller genom deras app, kan du får information om din leverans och också spåra vart den befinner sig.

Varför levereras inte min order?

Har du inte fått din order inom 2-7 vardagar, och heller inte någon information från oss eller Postnord, är du välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig. 

 

 Byten 

Kan jag byta en produkt, exempelvis till annan storlek eller färg?

Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera byten av produkter. Skulle du vilja byta en produkt gör du en retur på produkten du vill byta och köper på nytt den du i stället vill ha. Skulle du vara osäker på storlekar eller färger etc. är du alltid välkommen att rådfråga oss så hjälper vi dig.

 

Öppet köp 

Erbjuder ni något öppet köp? 

Ja, alla våra kunder erbjuds öppet köp i 30 dagar. Detta gäller vid oöppnad förpackning och att produkten är i oförändrat skick när den returneras. Gäller ej produkter inom mat och godis. Läs mer om returer i vår returpolicy. 

 

Returer 

Jag behöver skicka tillbaka produkter. Hur gör jag?

Se mer information under returer i vår policy meny. 

Min produkt är skadad. Vad gör jag?

Vi försöker paketera produkterna vi skickar på ett så bra sätt som möjligt för att skydda mot skador, men om en produkt mot förmodan skulle bli skadad under leverans kontaktar du Postnord för att göra en skadeanmälan. 

Hur hittar jag min retursedel? 

Skulle du av någon anledning behöva returnera en vara kontaktar du oss på info@dogstory.se så hjälper vi dig med detta. Se mer information i policy menyn om returer.

 

Övrigt 

Kan jag ändra min order efter beställning?

Kontakta info@dogstory.se så hjälper vi dig med detta. 

Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?

Ibland ångrar man sig, det har även vi gjort ibland. Som konsument har du enligt lag 14 dagars ångerrätt, dessutom erbjuder Dogstory våra kunder 30 dagars öppet köp. Se information i vår policy meny om ångerrätt. 

Synpunkter & Klagomål 

Vi värnar om vår kundnöjdhet! Har du synpunkter eller klagomål du skulle vilja framföra är du alltid välkommen att kontakta oss på info@dogstory.se. Vi försöker normalt svara inom 24 timmar. 

 

 

Hittar du inte svar på din fråga? Välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@dogstory.se!